Projektin tiedot

Valkeakosken kaupunki on ollut asiakkaanamme jo useamman vuoden ajan ja tällä kertaa pääsimme toteuttamaan valtakunnallisen pientalonäyttelyn markkinointimateriaalit. Valkeakoski osoitti talonäyttelyllään olevansa ajanhermolla ja päätti toteuttaa jotain, mitä ihmiset todella kaipasivat asumisen saralla. Nimittäin nyt on mahdollista saada omakotitalo asumista kerrostalokaksion hinnalla. Tämä suomalainen unelma toteutui ja tulee toteutumaan jatkossakin Valkeakosken Länsi­-Lintulassa.

Vuoden alusta asti olemme tuottaneet läjäpäin mainosmateriaalia ja kaikissa mahdollisissa muodoissa. Graafista ilmettä alettiin hiomaan jo hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta ja sen jälkeen materiaalia on tiputeltu tasaiseen tahtiin. Ilmeen jäsentyessä ensimmäisenä etappina oli erilaiset myyntiesitteet eri kohderyhmille ja sanomalehtimainokset buustaamaan tonttikauppaa sekä herättelemään rakennuttajia. Kesää kohti on tuotettu kymmeniä mainoksia valtakunnallisiin ja paikallisiin sanomalehtiin, erilaisiin asumiseen ja rakentamiseen liittyviin julkaisuihin sekä bannereita useille eri nettisivuille. Jo alkuunsa talonäyttely herätti rakentajien kiinnostuksen ja ensimmäiset tontit myytiin nopeasti. Tasaiseen tahtiin kesän ajan kohti näyttelyn alkua olemme suunnitelleet paperikasseja, banderolleja, rolluppeja, tarroja ja kesäkukkasiemenpusseja. Talonäyttelyn näyttelyopas toteutettiin 24-sivuisena liitteenä, joka jaettiin ennen näyttelyn alkua Aamulehden välissä mini-liitteenä ja tapahtuman aikana portilta. Näyttelyopas on saanut paljon kehuja ja kiitosta selkeydestä ja raikkaudesta niin kävijöiltä kuin tapahtuman tekijöiltä ja näytteilleasettajilta. Heinäkuun aikana, kun tapahtuma-alue ja sinne tarvittavien mainosten ja somisteiden tarpeet alkoivat hahmottumaan pikkuhiljaa, toteutimme kiihtyvällä tahdilla satoja metrejä aitabanderollia, pääsylippuja, tapahtuman sisäänkäyntiportin materiaalit, Valkeakoski-osaston ja Studio Linnunradan taustakankaat, tapahtumaravintolan mainokset, kaikki mahdolliset alueen opasteet, saapumis- ja aluekartat, kutsuja, sähköpostimarkkinoinnin ja paljon muuta. Kun näyttelytalot alkoivat olemaan valmiita ja pihat alkoivat vihertämään, viimeisinä rutistuksena ennen näyttelyn alkua, toteutimme kolme teaser – videota sekä animoidun tv-spotin Maikkarille

Vuoden alusta asti olemme tuottaneet läjäpäin mainosmateriaalia ja kaikissa mahdollisissa muodoissa. Graafista ilmettä alettiin hiomaan jo hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta ja sen jälkeen materiaalia on tiputeltu tasaiseen tahtiin. Ilmeen jäsentyessä ensimmäisenä etappina oli erilaiset myyntiesitteet eri kohderyhmille ja sanomalehtimainokset buustaamaan tonttikauppaa sekä herättelemään rakennuttajia. Kesää kohti on tuotettu kymmeniä mainoksia valtakunnallisiin ja paikallisiin sanomalehtiin, erilaisiin asumiseen ja rakentamiseen liittyviin julkaisuihin sekä bannereita useille eri nettisivuille. Jo alkuunsa talonäyttely herätti rakentajien kiinnostuksen ja ensimmäiset tontit myytiin nopeasti. Tasaiseen tahtiin kesän ajan kohti näyttelyn alkua olemme suunnitelleet paperikasseja, banderolleja, rolluppeja, tarroja ja kesäkukkasiemenpusseja. Talonäyttelyn näyttelyopas toteutettiin 24-sivuisena liitteenä, joka jaettiin ennen näyttelyn alkua Aamulehden välissä mini-liitteenä ja tapahtuman aikana portilta. Näyttelyopas on saanut paljon kehuja ja kiitosta selkeydestä ja raikkaudesta niin kävijöiltä kuin tapahtuman tekijöiltä ja näytteilleasettajilta. Heinäkuun aikana, kun tapahtuma-alue ja sinne tarvittavien mainosten ja somisteiden tarpeet alkoivat hahmottumaan pikkuhiljaa, toteutimme kiihtyvällä tahdilla satoja metrejä aitabanderollia, pääsylippuja, tapahtuman sisäänkäyntiportin materiaalit, Valkeakoski-osaston ja Studio Linnunradan taustakankaat, tapahtumaravintolan mainokset, kaikki mahdolliset alueen opasteet, saapumis- ja aluekartat, kutsuja, sähköpostimarkkinoinnin ja paljon muuta. Kun näyttelytalot alkoivat olemaan valmiita ja pihat alkoivat vihertämään, viimeisinä rutistuksena ennen näyttelyn alkua, toteutimme kolme teaser – videota sekä animoidun tv-spotin Maikkarille

Valkeakosken Talonäyttelyn kävijämäärä ylitti viikossa epävirallisen tavoitteensa, eli 10.000 kävijää ja kävijäpalaute on ollut erinomaista. Näytteilleasettajat ovat myyneet tapahtuman aikana lukuisia taloja ja lähes kaikki Länsi-Lintulan alueen tyhjät omakotitalo tontit ovat varattuja.

Näyttely on ollut menestys kaikilla mittareilla ja tapahtuma jatkuu vielä 13.8.2017 asti. Olemme onnistuneet tavoittamaan ihmiset, jotka ovat lähteneet liikkeelle ostohousut jalassa. Näyttely on herättänyt paljon keskustelua nykyasumisen muodoista ja -rakennustavoista. Voimme hyvillä mielin olla tyytyväisiä projektiin kokonaisuudessaan.

Kaiken lisäksi tapahtuma on saanut niin paljon kiitosta, että saatamme nähdä vastaavaa jatkossakin Valkeakoskella.